Specialiserede i at hjælpe

jobparate borgere

Vi hjælper borgerne med at komme i beskæftigelse, når det ikke er muligt for dem selv at komme i arbejde. Derudover hjælper vi også borgere med fysiske og psykiske udfordringer omkring afklaring af deres erhvervsevne, når det er nødvendigt i forbindelse med det jobrettede forløb.

Hvad får I ud af at bruge Choice Manager?

Vores tilgang er både resultatorienteret og medmenneskelig.
Vi hjælper borgerne med at finde årsagerne til de barrierer, der holder dem tilbage. Vi giver dem den rigtige strategi, så deres tilværelse udfolder sig, som de vil. 

Målet er ikke bare at skaffe dem et arbejde. Det er at få dem i et job, de bliver glade for – også på lang sigt!

I den indledende fase sparrer vi med borgerne, udforsker deres muligheder og rådgiver dem. Dernæst ringer vi bl.a. til vores netværk af virksomheder.

 Vi sender aldrig mail ved første kontakt, da succesraten for at få en jobsamtale er betydelig større ved den personlige tilknytning, der opstår ved et mobilopkald.

Vi sætter samtidig borgerne i gang

med at lave research og undersøge virksomheder på nettet og i deres omgangskreds. Som vi ofte siger: ”Chancen for, at du får det job, du drømmer om, bliver større, hvis vi samarbejder omkring det.”

Det lykkes rigtig godt. De sender os forslag, som vi straks ringer til for at få en jobsamtale. Borgerne bliver derigennem aktiveret, handlekraftige og tager ansvar for deres egen tilværelse.

Gennem en uformel og aktiverende stil

skaber vi fremdrift for borgerne, og efter hvert møde laver vi aftaler om, hvad der skal ske til næste gang. Sådan bevæger vi os fremad – uge for uge – indtil de er kommet i arbejde.

Vi coacher også i mere traditionel forstand – vi får fx overvægtige borgere i gang med at træne eller hjælper borgere med at tackle deres angst. Vi støtter dem i det, de har brug for. Alt sammen noget, der ud over at øge deres livskvalitet også gør borgerne mere handlingsparate i forhold til at komme i arbejde.

Der er fokus på fremdrift i opgaveløsning

og der er løbende dialog med sagsansvarlig omkring det fælles mål – at bringe borgeren videre i beskæftigelse.

Selv om vi har udvidet til flere jobcentre, er vigtigt at understrege, at det altid er mig, der har kontakten til de sagsansvarlige og som står inde for at alting kører professionelt.

Forløbet i 4 steps:

Step 1

Møde med borgeren

I den indledende fase sparrer vi med borgerne og udforsker deres muligheder. Vi hører om deres kompetencer og drømme om et nyt arbejdsliv.

Step 2

Jobsøgning

Vi sender ikke mails. Vi ringer til vores netværk af kontakter samt nye, fordi det har langt større effekt. Den personlige forbindelse betyder alt.

Step 3

Rapportering

Vi er ofte i dialog med den sagsansvarlige omkring det jobrettede forløb. Derudover er der skriftlig rapportering 3 gange i løbet af de 13 uger.

Step 4

Jobsamtale

Jeg tager med til jobsamtalerne, for at støtte borgeren, dels for at kunne redegøre for faglige spørgsmål overfor arbejdsgiveren.